Ahad, 3 Januari 2010

Cuti-Cuti Malaysia

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh,

Jom baca entri ni. :D Kisah kisah cuti-cuti Malaysia. Ke Pahang! Dan semoga enjoy membaca :)

---------------------








Start sekarang? Jeng jeng jeng....







Mempersembahkan...
Cerita yg panjang..
Dan penuh dengan gambar...
Sekian terimakasih!

Haha. Baca entri ni aku pun taktau bila habisnya. Aku kan suka buat entri yg panjang2?

Pada pagi Selasa yg indah teramat indah, tiba-tiba ibu aku suruh packing baju nak pergi Kuantan. Huh? Pergi Kuantan? Buat ape? Jalan-jalan! Yaww best. Hahaa. Terus zoomm packing baju. Perasaan excited. :P

Kalau pergi Pahang, mesti pergi Kuala Gandah. :) Sebelum tu, perjalanan dari Bangi ke Pahang boleh dikatakan dalam masa 2, 3, 4 jam, kot. Tak pasti dan tak sure. Heeee. Serius, bila dah excited, terus lupa tengok masa. Aduhai si Farahani!

Bila sampai, teruja teruja! Haha. Tak sabar nak tengok gajah. Teringat pun dah macam HAHA :P apa merepek si farahani nih?

Lepas buat apa benda, masuk, stiker, semuanya cari tempat berehat. Ayah, aku, Hanna n Arief tengok anakk gajah. Dah tengok, snapping time! Wheee!













Aku, Ibu aku, Hanna n Arief



Sebenarnya ada lagi gambar yg palingg aku suka tpi ayah aku tak benarkan siar sebab ade gambar ayah aku. T_T









Alamak, malas laa pulak nak rotate gamba ni --


Dah habis snap time, sesi makan/ menyuap gajah makan. Mula-mula anak gajah, seterusnya baru gajah yg dewasa. Erk. Kalah aku tengok gajah tu.







Kau kenal siapakah ini?







Sesi memberi makan kepada gajah :)







Aku dan Ibu aku dan gajah :p








Aku dan gajah =D

Selepas bergambar, menyuapkan makanan kepada gajah =) aku dan keluarga aku balik ke Hotel Sri Malaysia, Temerloh. Heheh. Aku nak mandi hoh. =P Ingatkan ada swimming pool. Lama tak berenang renang. Haha. Best pulak. Sebelum tu minum ptg, tapi dah aku dan adik dan ayah aku lapar gilak, mmg pesan makanan. Lepas tu, jom terjun kolam renang!

Malam kitorang tak dinner kat Hotel Sri Malaysia, tapi makan KFC dan Pizza Hut. Ibu aku belanja laa. =) Ayah aku dah belanja minum ptg yg ada makan makan, jadi turn mak aku la. Heheh!

Esok pagi, mandi, makan dan terjun swimming pool! Haha. Tak serikserik. =P Okey okey.
Ayah n mak aku, check resort. Nak menginap kat mna plak? Heehee. Jawapan untuk kamuu cewah :P
Jawapannya ialah Rainforest Resort. :D

Resort tu dekatt je dekat Taman Negara. ;) Boleh dikatakan dalam. Tapi, sebelum Rainforest Resort, Woodland. Hmm, mesti ada yg penah pegi kann? =]

Bilik dia, mmg cantik lah. :] Luar dea. Adoiyaii. Tapi tak rmai yg menginap kat situ. Adela sesetengah orgg. :D

Malam malam, kitorang keluar nak jalan-jalan amik angin. Tiba-tiba aku ternampak pulak bulan mengambang. Cantik gila. Tambah pulak dengan bintang-bintang. Aisyey. Perut ayah aku sudah berbunyi, makan time. Aku takda selera, minum jea! ;p Dan kat tempat makan kitorang tu, ade Motel. Namanya TVR Motel ke ape. Dah lupa. Hehe. Dan juga kita luar restoran tu ade buaian.







Arief sedang berbaring di dalam buaian. Buai laju laju! Sampai pokok sena. :p








Kaki aku. Haha!


Makan punya makan, akhirnya kitorang balik ke resort. :) OWH bulan tersebut masih ada di sana. Ngeehee. :p

Esok pagi, sebelum balik, ibu aku ajak lah pergi jalan-jalan kat Taman Negara. Takmasuk tapi row row row ur boat. HAHA Kalau naik sampan, mestilah kena pakai jaket kecemasan dan berkemungkinan kita akan basah. ;D









Hanna Mana ;p







Permandangan nak naik sampan ;)

Yess! Aku naik tepi sekali. Sebelah ngun ibu aku laa. Heheh! Tapi korang tau apa yg akan jadi selepasnya setelah aku turun daripada sampan? Basahhh! Menjerit aku bila nak lawan jeram. Whaha. Splash splash. Dalam keluarga aku yg naik sampan, aku paling teruk sekali basah. Sejuk walaweh. Haha. Seluruh!









Aku dan ibu tercinta :p









Sekitar hutan :D










Adik aku yg perasan macho :P









Jeram yg jeles ngan aku. Bhahaha









No komen. Habis basah muka aku -.-









Air nak menyerang! Serang! HAHA :D

Lepas berlawan dengan jeram dan air, kitorang lawat perkampungan org asli. Kat situ, dia ada tunjuk cara-cara membuat api dan bermain sumpit. <- Korang msti tau sumpit tu ^^








Sekitar perkampungan =D


Untuk pngtahuan korang, perkampungan org asli tu, tu kaum Batik. Sebenarnya banyak lagi kaum cuma aku tak brapa ingat dan setiap kaum tu ada bahasa tersendiri. Os tu api kalau tak silap aku.











Aku dan adik aku












Ni belum masa balik lagi ;p


Lepas bergambar, apa semua, kitorang terus berkemas dan balik. Last visit tahun 2009. ;p Minggu terakhir cuti sekolah.

P/S: Sebelum buka lagu yg ditujukan, tutup lagu kat dlm blog ni dulu. Chow n salam! ~ :P Ett! Esok sekolah! Selamat kembali ke sekolah kawan kawan! :D

2 ulasan:

• Alya • berkata...

bestnyaaaaaaaaa pergi holiday :) btw slamat kembali ke sekolah :D :D

Miesya Lalala berkata...

best ! :D