Sabtu, 23 Januari 2010

Aduhai !

Assalamualaikum w.b.t,



Sambil melayan lagu tema Tasbih Cinta, aku taip sempoi entri kali ni. Aku ingat nak sambung fasal merentas desa semalam (Jumaat). Tapi hati rasa macam taknak, nak taknak kena update. terlebih serius pulak :P

Semalam, aku dah ready steady nak lumba. Pagi-pagi dah, "Takut la untuk merentas desa," Hahaa. Rileks rileks. Belum berlari lagi. Bacaan Yasin beramai-ramai dulu. ;) Lepas bacaan Yasin baru merentas desa. OPP! Belum lagi. Balik kelas, ambil kedatangan dulu. Ambil bekal & air letak dekat kantin. Baru turun bawah beratur, cikgu bagi tip keselamatan dan nasihat, barulah kitorang ready steady. Berdebar nokk!

Masa berlari, aku berjogging dulu. Dalam jogging tu adaa laa ala-ala larian skit. Haha. :P Yeap. Bila dah sampai tapak perhimpunan, eksyen dulu dekat murid lelaki... Haha. Takda laa. Lari jea. Masa tu memang skit lagi nak haus. T.T

Tempat kitorang dah tahuu sebab semalam (Khamis) buat trek merentas desaa. Semalam memang ramai yang lari daripada berjalan. Haha! Bersemangat, kata cikgu. Aku pun apalagi, tersengih laa. Aku pun ada lari skit. Jalan-jalan, lari-lari. Dah sampai, penat. x_x Siot sungguh.



Dalam perjalanan, aku lebih banyak berjalan daripada berlari. Berjalan selama 10 minit. Lari skit. Berjalan lagi, lari lagi. Penat! :

Bila dah nak sampai, aku berlarian dengan Adlina. 'Athifah dah kedepan. Dah nak sampai ke garisan penamat. Bila dah dekat dengan guru yang jaga checkpoint, aku kuatkan semangat lari. Naik bukit doe! Dah hampir sampai, cikgu suruh lari. Aku pun lari. Sampai cikgu ckp, tahun berapa. Aku ckp laa tahun 5. Cikgu bagi nombor dan terus suruh aku tulis nama. Dah tulis nama semua tu, aku masuk ke dalam. Minum airr! Tengok-tengok, 'Athifah pun adaa minum air. Merah muka dia! Haha x)

Tahun lepas aku nombor 11. Cuba teka aku tahun ni nombor apa?
Jawapan ; still 11 !


P/S: Eh, dah pukul 6:09 petang rupanya... :D

4 ulasan:

See Wunny berkata...

nombor 10 ! HEHE kak wani agak je
tak pon nombor 1

Tanpa Nama berkata...

no:top 20 lah

Farahani (: berkata...

Kak Wunny,


Waahh! :D Comel gambar baru *Lari dari topikk!*

Farahani (: berkata...

Tanpa Nama,


Betull Hehe