Khamis, 15 Oktober 2009

Hari Kanak- Kanak Sedunia 2009 :)

Assalamualaikum w.b.t !






Heh?Apasal budak ni ada kat sini?Mesti korang tertanya tanya.Haha! Takde la. :P Budak kecik ni muncul lagi!




Apa yang bestnya hari ni? Haa kalau nak tau,hari ni kat scola aku ada buat Sambutan Raya dan Hari Kanak-Kanak ! :D Riang ria walaupun raya nak habis (: Still cool haha.


Okey minta maaf sangat sangat =.= takde kameraaa ! Cikgu tak bagi bawak.Ktorang jeles sebab kelas lain dengan selambanya dapat bawak.Haha takdela jeles tahap maksimum.Sekadar jelesan raya.Cewahh :D

Aku tugas hari ni.Tugas jaga pagarlah katakan :) Aku ngan kawan aku Ain selamba tengok orang dengan baju kebayanya,baju sari,baju kurung baju melayu dan baju raya sampingan.Wahh bergaya betul diorang.Ada yang lenggang lenggok.Haha dengan kasut tumit tinggi masing2.Serius tak suka kasut tumit tinggi =.=  Kang jatuh tak fasal2.Nasib baik pakai kasut bertumit rendah.


Mula dari awal ye :P  A-Z




Pada pukul agak-agak 8.00 - 10.00 agak-agak gak bermulalah acara kami semua.;)


  • Nyanyian lagu Negaraku,Negeri Selangor dan Sekolah.
  • Bacaan doa
  • Mendengar kata sepatah daripada Puan Rozita guru besar 
  • Calon Tokoh kanak2
  • Persembahan
  • Anugerah tokoh
  • Persembahan tahun 4 5 & 6
  • Persembahan cikgu kami ! :D
  • Dah kot.
Selepas tu,ada penyampaian  hadiah bagi pakaian yang tercantik,tercomel,tergaya dll.Aku tak dapat.Kawan aku semua tengok aku dari atas ke bawah,semuanya coklat!Haha tudung coklat,jubah coklat,kasut coklat.Pendek kata,aku peminat coklat ! Haha yelah tu sangat

Okey.Ni sampai balik.Sila baca betui2 yaaa =D


Perut dah lapar.Tekak dah dahaga.Tapi still kuat berlari.Adeh!
Berlari masuk ke kelas sendiri.Cikgu dah bagi warning global supaya jangan merayauu rayau.Kang ada hadiahnya :P

Masuk je terus meluru ke arah tempat sendiri tanpa menghiraukan orang lain.cewahh ayat dah lain macam :P

Aku bawak biskut raya je.Satu jenis.Namanya kuih samprit bukan sumpit.-.-  Berwarna kuning kekuningan gituu haha . Sebab aku malas nak bawak banyak banyak ialahh satu risikonya ;


Bukannya diorang makan pun!



Bawak simple lagi baguss.Malas nak bawak banyak banyak..=.=


Okeyy sesi makan2 sudah bermula selepas Muhammad b. Abdul Wahab membaca doa.Cikgu tempah kue tiow goreng.Tapi aku tak makann!Makan sikit je dah simpan.Aku tak suka sangat.Aku suka mihun gorengg.:D

Menu specialnya ialah Pizza Domino!Bukan Pizza Hut ya?Haha xD Pizza Hut bagi pandangan kawan aku sangat mahal harganya.Jadi ambillah Pizza Domino.

Masa cikgu tengah beli,kitorang pulunn jajan ape tah semua.Habis!Aku makan sikit je.Diorang yang lelebih =.= Hadoii kan cikgu kata jangan pentingkan diri sendiri?Haa dengar tu!

Beberapa lamanyaaa tiba2 Puan Guru Besar datang.Tengokla keadaan kitorang camne :D Yang bestnya Puan Guru Besar merasa biskut samprit aku.Woahh teruja gila aku.Hahaaha xP Padahal biskut aku tak dapat sambutan pun.Terima kasih Puan Guru Besar!


Lepas cikgu sampai,teruss ngap ngap pizza.=D Delicious menjilat ibu jari.Haha ;p And then,kitorang bergambar ngan guru kelas kitorang iaitu Cik Maryanti bt.Mat Riping!


Apalagi,mulalah menyibukkan diri mengambil gambar.Mulanya aku seorang yang menghempap cikgu,lama kelamaan aku ngan cikgu pulak yang dihempap!Adoii kepala dah mereng :/ haha :P

Mulanya ambil gambar ngan murid perempuan.Alahaii aku sorangg je yang makan gula2 lollipop.Nyum nyum!Nampaknya akulah orang yang terganjil di situ.Heheheh

Masa last2 kali ambil gambar,ada kelihatan aku dan Wan Halimatul di situ.Hey kami nampak kembar!Pelanduk dua rupa kalau tengok imbas.Hahaha cuma aku ngan die lain gimik muke.:P Yess aku ngan die serupaaa xD Haha suka2 :P Aku ada kembar la plak.Wan Halimatul kembar aku.Cewahh kalau boleh :P

Dan cikgu memberi keiizinan untuk pulang.Esok cuti sebab Deepavali.Korang,Hari Kanak-Kanak ni mungkin tak best tanpa gaya sporting korang tau takk?Sayang korang sangat sangat walaupun ada sorang tu dah sakitkan hati aku.Takpe aku maafkan okey.;)

16 ulasan:

Amira Syabihah ® berkata...

Waaa..bestnyer,school Abby x de ponn

MeZ berkata...

Fulamak.. syokk la.. Skolah MeZ memang takkan ada sebab dah menengah. hehe..
Dulu sekolah rendah buat sekali je masa maulidurasul.. MeZ dapat anugerah untuk darjah 6.. anugerah apa tah la.. sopan santun kot.. perasan lak aku. hehe

♥Anis_Chan♥ berkata...

hani...

kalu hani nak tahu,sekolah akak ada gak sambutan hari kanak² and hari raya..

kata aja sambutan hari raya,tapi x dibenarkan pakai baju raya...geram betul.ini disebabkan oleh Kem.Pe.Mal
lah x bg bdk sekolah pakai baju raya..


tapi kan??cam mana sekolah hani boleh pakai plak..mana adil..

huhuhu,,erm x apalah..
bye adik hani

Amira Syabihah ® berkata...

eh,fara,hari kanak-kanak xde..sambutan raya ade..hehehe

DJ Farahani berkata...

Abby,


Bia betikk :o
tak mungkin takdee

DJ Farahani berkata...

MeZ,


Wahwahwah
Chaiyokk ah MeZ!
Sebab dapat anugerah !
:D

DJ Farahani berkata...

Kak Anis Chan :),


eh nape lak?sepatutnya jamuan raya kena la pakai baju raya

hehe tu pun tak pasti sebab cikgu kate pakai pun pakai lahh :D

DJ Farahani berkata...

Abby,


Ouhh haha
ingatkan takde xp
ok lah tu satu :D
asalkan gumbiraaa

nurul hidayah roslan berkata...

Farah=)

Kak dayah selambe je bawa kamera=D hehe..lagi pun tahun ni kan darjah 6 last,so cikgu yahizan tak kesah=D

huhuh..=) bestnye kelas korang makan pizza!!=)

DJ Farahani berkata...

Kak Dayah =).

Alamakk jeles lagi neh xp
Haha
Wahh selamba je cikgu yahizan
bawak kamera pun tak kisah!
duh :p

hehe selain kelas kitorang,kelas lain pun makan pizza

eh kak dayah tak makan pizza ke?

nurul hidayah roslan berkata...

tak.... sedey2 makan..ape tah tak ingat=) hehe

DJ Farahani berkata...

Kak Dayah,


Eh ape yang ade kat sana unn?;D Mee ke?;p

Fatihah Ory berkata...

hoho
hr kanak2 skola akk wt awal

DJ Farahani berkata...

Kak Fatihah Ory,


Ohh :] tak silap saye,scola saye buat macam lewat sikit :D

Nurul Aqilah Suhaizam berkata...

Patutlah tak nmpak Farah.Korang sambut dekat kelas ea?Best nyeh!Dajah enamsambut dekat dewan saja.Ish,sangat bosan*tak bosan sangat =D*

wah wah.coklat lover yea?Qila ta nmpak pon fara waktu tu.

DJ Farahani berkata...

yesyes

semuaa tahun 4 sambut kat kelas :]
sambut kat dewan best?luaskan?:D
yupyupyup!tak nampak?kak dayah nampak!haha cuma malu nak tegur ;p