Sabtu, 20 Jun 2009

Hari Bapa Sedunia :)

Assalamualaikum ,





Iks . Hari Bapa datang lagi . Eik ? Esokkan ? :D Rasa teruja owh . Rasa nak jerit kuat² ! Ayah , Selamat Hari Bapa ! Tapi malu . Farah nak sangat menjerit sepuas-puas . Ahhahaha .. Esok nak ke KLIA . Mesti ibu ada rancangankan ibu ? Atuk ada sekali . Kita sambut puas² . :) Mungkin tak dak , kot .. Mungkin ..





Okey ! Cukup entri yang berdrama ! :P Farah bosan sebenarnya . Yang dikenalpasti award tu sudah ambil ? ;) Alaa , award bukannya cantik sangat . Tak sekreatif kamu semua pun pun . :)

Kredit : EncikCik Google :)

Ayah perwira kitakan ? :) Renung²kan . Rasanya ada banyak dosa yang kita buat pada ayah . Kadangkala kita tak sedari yang kita telah buat dosa pada ayah . Sempena Hari Bapa ni bolehlah kamu semua minta maaf .

Ayah ;

Yang menghantar kita ke sekolah

Yang memberi kita duit belanja

Yang tampung pembelanjaan kita

Dan macam-macam yang boleh dikaitkan di sini . :D Farah memang bangga bila dapat ayah macam ayah Farah . Mesti kamu semua bangga bila dapat ayah macam ayah kamu semuakan ? Jom peluk ayah kuat² . Kalau ayah outstation , hantarlah satu emel kad ucapan untuk ayah . :\ Iskk ... *Sedih pula bila baca ni.

Farah pernah baca di Mastika . Sudah lama . Tak silap antara 2006-2007 begitu . Farah baca satu cerita , bapa dia sanggup berkorban pada dia . Masa dia kahwin , dia peluk ayah dia erat² . Dia menangis . Dia tak sanggup bila ayah dia lalui kenangan pahit dulu .

Dahulu , keluarga mereka sangat susah . Bapanya terpaksa mencari jalan untk menyara kehidupan keluarganya .

Jalan shortcut;

Bila nak habis , bapa dia kerja pada satu kilang . Gajinya tidak terlalu tinggi . Bapa dia hanya mampu beli motosikal pada awalnya (kalau tak silap) . Selepas itu , dia terlanggar kereta milik orang kaya . Orang kaya tersebut menyuruh beliau membayarnya semula . Orang tua tersebut tiada duit mahu bayar .

Pada kedua , Farah tak mahu cerita panjang² . Kedua , bapa dia beli pula van kerana sedikit kesenangan . Beliau membeli van yang buruk untuk membawa kertas salinan untuk ke kilang . Beliau kerja di kilang percetakan yang sekarang mencetak buku Mastika tak silap . Pernah beliau berhenti akibat tiada minyak atau rosak . Kawan² beliau semuanya sudah tahu , yang sentiasa berhenti di tengah2 jalan raya adalah bapa kepada gadis yang telah berkahwin tersebut . Farah menangis bila membaca kisah ini . Sangatsangat sedih .

Selamat Hari Bapa Sedunia ! :DD

Post ini ada sedikit kisah benar tapi dishortcutkan
jalan . Heh ? Maaf . :)


4 ulasan:

nurul hidayah roslan berkata...

Salam farah,

huhuhuh...betul3 ape yang farah cakap tuh.

Heheh..sorry yek haritu tak prasan farah. Nasih baik farah tegur dayah tau =)

Tanpa Nama berkata...

cantek2 !

Farahani berkata...

Hidayah ,

Hehehehe . Nasib baik . :)

Farahani berkata...

Aida ,

Makasihh ! :D